Dla urzędów
Dostęp do dokumentów
Spółka Archivia udostępnia dokumenty urzędom na zasadach określonych na
niniejszej stronie. Niniejsze zasady nie obowiązują partnerów handlowych
oraz Klientów. Aktualny zasób aktowy dokumentów przechowywanych w Składnicy
Akt spółki można znaleźć w bazach danych
Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych i
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W ramach zasobu aktowego
przechowywanego w naszej składnicy znajdują się:
dokumenty osobowe i płacowe - tj. akta osobowe pracowników, listy płac, karty wynagrodzeń, dokumentacja pomocnicza i źródłowa płac,
dokumentacja księgowa,
dokumentacja medyczna,
dokumentacja organizacyjna,
dokumentacja techniczna obiektów własnych przejętych jednostek organizacyjnych,
dokumentacja techniczna obiektów wykonywanych przez przejęte jednostki organizacyjne (dokumentacja realizacji inwestycji),
dokumentacja procesowa i odszkodowawcza,
dokumentacja ubezpieczeniowa.
DOKUMENTY UDOSTĘPNIAMY TYLKO W PRZYPADKU WYKAZANIA INTERESU PRAWNEGO !
Nie udostępniamy poza magazyn oryginałów:
- list płac - ze względu na ochronę danych osobowych oraz stan zachowania,
- dokumentacji zastrzeżonej w umowie,
- dokumentacji niejawnej i prywatnej osób fizycznych,
- dokumentacji zawierającej dane wrażliwe,
- dokumentacji zawierającej tajemnice handlowe i tajemnice przedsiębiorstwa,
- dokumentacji audytów i kontroli,
- sprawozdań finansowych.
Akta osobowe udostępniamy na wniosek instytucji wymiaru sprawiedliwości pod warunkiem złożenia oświadczenia o terminie zwrotu.
Z oryginałów powyższych dokumentów można skorzystać na miejscu - w Składnicy Akt przy ulicy Ludowej 29 po uprzednim umówieniu terminu. Dokumentacja udostępniana jest za okazaniem pełnomocnictwa lub upoważnienia na stanowisku zaopatrzonym w komputer i skaner. Dokumentacja jest udostępniana od poniedziałku do piątku w godzinach od 16.00 do 18.00 i w soboty w godzinach 12.00-14.00.
WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTÓW
Procedura udostępniania:
1. Aby uzyskać dostęp do dokumentów należy zwrócić się z pisemnym wnioskiem o udostępnienie danych, udokumentować interes prawny oraz wskazać cel przetwarzania danych zawartych w dokumentach oraz formę udostępnionych danych (oryginał, skan, kserokopia mechaniczna, odpis). Wniosek można przesłać pocztą lub mailem na adres biuro@archivia.com.pl.
Ze względu na zły stan zachowania niektóre dokumenty wydawane są jedynie w formie odpisu ze względu na zakaz naświetlania dokumentów lampami do skanowania i kserowania.
2. W odpowiedzi na wniosek opisywana jest dokumentacja w przedmiotowej sprawie wraz z kosztami jej udostępnienia według cennika znajdującego się na stronie. Koszty można obliczyć samodzielnie i wpisać do formularza.
3. Koszty udostępniania obejmują rzeczywiste koszty pracownicze i koszty przedsiębiorstwa poniesione w związku z kwerendą, przygotowaniem odpisu/skanu/kopii/konserwacją oryginału na potrzeby wysyłki, pakowaniem, przesyłką i nie podlegają negocjacjom handlowym.
4. Po akceptacji kosztów dokumentacja jest wysyłana. W przypadku sądów akceptacja odbywa się poprzez wydanie stosowanego postanowienia o zwrocie kosztów.
5. Zwrot dokumentacji powinien nastąpić przesyłką z możliwością sprawdzenia zawartości. W przypadku odbioru akt niekompletnych akta nie zostaną przyjęte i zostanie sporządzone doniesienie w tej sprawie do właściwej prokuratury wskazując do wyjaśnień urzędnika składającego wniosek.
W przypadku braku akceptacji kosztów uznajemy, iż dokumentacja udostępniona ma zostać w trybie bezpłatnym, tj. na miejscu w Składnicy Akt.
Wszelkie pytania, wnioski, skargi proszę kierować na adres biuro@archivia.com.pl. Skargi przesłane drogą pocztowa bez wskazanego adresu e-mail lub numeru telefonu pozostaną bez rozpatrzenia.
Mapa strony l FAQ l Polityka cookies
Wszelkie prawa zastrzeżone © Archivia 2011 l All rights reserved