Tu jesteś: www.archivia.com.pl -> dla byłych pracowników
 

Dla byłych pracowników zlikwidowanych zakładów pracy


Gdzie szukać dokumentów

Bazy danych przechowawców dokumentów pracowniczych

Jak otrzymać dokumenty z zasobu spółki Archivia

Koszty wydawania dokumentów

Prawo

 

Gdzie szukać dokumentów
W chwili zakończenia stosunku pracy niewiele osób pamięta, aby odebrać od pracodawcy dokumentację poświadczającą staż pracy i wysokość uzyskiwanych zarobków. Listy płac, kartoteki wynagrodzeń oraz akta osobowe stanowią podstawę do wydania dokumentów do celów emerytalno-rentowych. Po likwidacji zakładu pracy uzyskanie takich dokumentów może być trudne, jeśli pracodawca nie dopełnił obowiązku należytego zabezpieczenia dokumentacji pracowniczej. Dokumentację powinno się złożyć u uprawnionego przechowawcy, aby mógł upłynąć jej okres przechowywania. Jeśli likwidowana lub upadła jednostka nie posiada funduszy na dalsze przechowywanie dokumentów wówczas sąd wydaje postanowienie, na podstawie którego dokumentację przejmuje podmiot państwowy - Archiwum Państwowe Dokumentacji Osobowej i Płacowej.

Uprawniony przechowawca jest zobowiązany do poinformowania Centrali Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych o przejęciu dokumentów pracowniczych na dalsze przechowywanie. Informacje o przejętych przez przechowawców zakładach publikuje w bazie danych ZUS i Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych.

 

Archiwum dokumentacji osobowo-płacowej

ul. Stefana Okrzei 1
05-822 Milanówek

22 724 74 89

apw.milanowek@warszawa.ap.gov.pl

 

Internetowe bazy danych

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych

 

Inne miejsca, w których mogą znajdować się dokumenty

(Załączone bazy danych nie są własnością spółki Archivia i pochodzą bezpośrednio od ich administratorów. Spółka Archivia nie odpowiada za aktualność danych zawartych w rejestrach zewnętrznych).

 

DOLNOŚLĄSKIE Archiwum Zakładowe Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu

pl. Powstańców Warszawy 1, 50-153 Wrocław

71 340 69 61, 71 340 66 16, 71 340 62 01, 71 340 62 54

spis dokumentów

 

KUJAWSKO-POMORSKIE Archiwum Zakładowe Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy, ul. Jagiellońska 3, 85-950 Bydgoszcz

52 349-73-03

Delegatura w Toruniu, ul. Moniuszki 15-21, 87-100 Toruń
56 611-51-71, 611-51-74

Delegatura we Włocławku, ul. Brzeska 8, 87-800 Włocławek
(054) 231-44-11

spis dokumentów

 

LUBELSKIE Archiwum Zakładowe Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie

ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin
81-74-24-795, 81-74-24-292, 81-74-24-293
archiwum@lublin.uw.gov.pl

spis dokumentów

 

LUBUSKIE Archiwum Zakładowe Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wielkopolskim

ul. Jagiellończyka 8, 66-400 Gorzów Wlkp.

95 71 15 806

Delegatura w Zielonej Górze, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra

68 45 27 100

spis dokumentów (prywatne)

spis dokumentów (państwowe)

 

ŁÓDZKIE Archiwum Zakładowe Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi

ul. Żeromskiego 87, 90-502 Łódź

42 664 21 03

spis dokumentów z Łodzi

spis dokumentów z Piotrkowa Trybunalskiego

 

MAŁOPOLSKIE Archiwum Zakładowe Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie

Kraków: ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków

12 39 21 622

archiwum@malopolska.uw.gov.pl

spis dokumentów

 

MAZOWIECKIE Archiwum Zakładowe Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie

Archiwum Dokumentacji Zlikwidowanych Przedsiębiorstw:

Otwock - 22 788 53 66, 22 788 45 12, ul. Górna 13   05-400 Otwock, archiwumotwock@mazowieckie.pl

Radom - 48 363 87 07, 48 332 92 44, ul. Zielińskiego 13   26-600 Radom, archiwumradom@mazowieckie.pl

OPOLSKIE Archiwum Zakładowe Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu

ul. Oleska 125, 46-020 Opole

77 541 64 07

spis dokumentów

 

PODKARPACKIE Archiwum Zakładowe Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie

Miedziana 4a, 35-102 Rzeszów

17 850 43 43 lub 850 47 04  

Delegatura w Tarnobrzegu, ul. M. Dąbrowskiej 6 a, 39-400 Tarnobrzeg

015 822-28-23

spis dokumentów

 

PODLASKIE Archiwum Zakładowe Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku

ul. Mickiewicza 3, 15-213 Białystok

85 743 95 50, 86 216 03 30

spis dokumentów

 

POMORSKIE Archiwum Zakładowe Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku

ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk

58 30 77 742, 58 30 77 497

spis dokumentów

 

ŚLĄSKIE Archiwum Zakładowe Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach

ul. Jagiellońska 25, 40-001 Katowice

32 326 46 08, 32 326 46 09, 32 20 77 176

spis dokumentów

 

ŚWIĘTOKRZYSKIE Archiwum Zakładowe Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach
al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
41 342 19 23

spis dokumentów

 

WARMIŃSKO-MAZURSKIE Archiwum Zakładowe Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 7/9, 10-575 Olsztyn

89 523 26 21

spis dokumentów

 

WIELKOPOLSKIE Archiwum Zakładowe Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu

al. Niepodległości 16/18, 61-713 Poznań

61 854-19-48, 854-19-59

spis dokumentów

 

ZACHODNIOPOMORSKIE Archiwum Zakładowe Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin

94 342 83 07

iwalczak@szczecin.uw.gov.pl

spis dokumentów

 

Jak otrzymać dokumenty

Dokumenty przechowywane w Składnicy Akt naszej spółki można uzyskać na kilka sposobów. Pierwszym etapem jest złożenie zlecenia na konkretny dokument. Zlecenia można składać:

 

OD DNIA 6 CZERWCA 2024 ROKU NIE PRZYJMUJEMY WNIOSKÓW TELEFONICZNIE!

WNIOSKI OBSŁUGIWANE SĄ W KOLEJNOŚCI WPŁYWÓW! TELEFONY PONAGLAJĄCE NIE SPOWODUJĄ PRZYSPIESZENIA WYSTAWIENIA DOKUMENTÓW, A MOGĄ JE OPÓŹNIĆ.

 

1. Mailowo pod adresem biuro@archivia.com.pl - Szybciej

W tym przypadku niezbędne jest podanie nazwy zakładu pracy, imienia i nazwiska (z okresu trwania stosunku pracy), daty urodzenia, imion rodziców

2. Listownie - pod adresem 91-134 Łódź, ul. Rojna 48/81 - Wolniej

W tym przypadku niezbędne jest podanie nazwy zakładu pracy imienia i nazwiska (z okresu trwania stosunku pracy), daty urodzenia, imion rodziców oraz numeru telefonu lub adresu e-mail. Wnioski bez numeru telefonu lub adresu e-mail są rozpatrywane w ostatniej kolejności, a jeśli dane są niewystarczające do zidentyfikowania osoby wnioski listowne pozostają bez rozpatrzenia.

 

Po sprawdzenia kompletności przechowywanych akt pod kątem wystawienia danego dokumentu pracownik poinformuje Państwa o możliwościach doręczenia, przewidywanym okresie wystawienia dokumenty (średni czas oczekiwania 30 dni) oraz kosztach.

Dokumenty można odebrać osobiście przy ulicy Ludowej 29 po uprzednim umówieniu terminu telefonicznie. Aby dokument został wydany należy okazać się dokumentem tożsamości i uiścić płatność gotówką. Dokumenty można również zamówić pocztą. Doliczana jest wówczas opłata pocztowa niezależna od kosztów dokumentu i wynosi zwykle od 10 do 18 złotych w zależności od zawartości przesyłki. Przesyłkę dostarcza listonosz i za okazaniem dokumentu tożsamości i po uiszczeniu opłaty wydaje przesyłkę. Odbioru przesyłki można dokonać również w placówce pocztowej na takich samych zasadach.

 

Koszty wydawania dokumentów

Koszty wydawania dokumentów z zasobu przechowywanego przez spółkę naliczane są zgodne z rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 10 lutego 2005 r. w sprawie określenia maksymalnej wysokości opłat za sporządzenie odpisu lub kopii dokumentacji o czasowym okresie przechowywania.

 

Cennik wydawanych zaświadczeń i odpisów przedstawia się następująco:

- poświadczona kopia świadectwa pracy - 17,00 zł

- poświadczona kopia innego niż świadectwo pracy dokumentu z zakresu stosunku pracy, w tym dokumentu potwierdzającego wysokość wynagrodzenia - 4,00 zł
- poświadczona kopia karty kartoteki zarobkowej bądź zasiłkowej albo strony listy płac 4,00 zł
- odpis świadectwa pracy  - 35,00 zł za każdą rozpoczętą stronę
- odpis innego niż świadectwo pracy dokumentu z zakresu stosunku pracy - 8,00 zł
- odpis skrócony wysokości zarobków na podstawie list płac (tzw. RP7), bądź kartotek wynagrodzeń - 4,00 zł za każdą pozycję zestawienia

 

JEDNORAZOWY KOSZT POWYŻSZYCH DOKUMENTÓW NIE MOŻE PRZEKRACZAĆ 200,00 ZŁ DLA JEDNEGO WNIOSKU

(jeśli koszt wydania dokumentu jest wyższy niż 200,00 zł wówczas naliczana jest stawka maksymalna, tj. 200,00 zł)

Usługi dodatkowe - nieobjęte rozporządzeniem

- wydanie zaświadczenia o dokumencie (jego stanie, zaginięciu, braku, itp.) - 150,00 zł

- zeskanowanie całej teczki akt osobowych - 400,00 zł + koszt nośnika

- wydanie poświadczonej kserokopii dokumentu niewskazanego w rozporządzeniu 150,00 zł

 

UWAGA: Ze względu na stan zachowania niektórych dokumentów nie wykonujemy z nich kopii mechanicznych z uwagi na możliwość uszkodzenia dokumentu. Z dokumentu takiego istnieje możliwość uzyskania jedynie odpisu.

 

Prawo

Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. 1983 nr 38 poz. 173)

 

Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 10 lutego 2005 r. w sprawie określenia maksymalnej wysokości opłat za sporządzenie odpisu lub kopii dokumentacji o czasowym okresie przechowywania (Dz. U. 2005 nr 28 poz. 240)

 


Mapa strony  l  FAQ  l  Polityka cookies

 

Wszelkie prawa zastrzeżone © Archivia 2011 l All rights reserved