O nas
Firma
Nasza spółka powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynkowe w
zakresie świadczenia usług zarządzania dokumentacją. W 2011 roku
zdecydowaliśmy się na przedsięwzięcie pod nazwą Archivia, tak aby móc się
podzielić naszą wiedzą i doświadczeniem i jednocześnie zaoferować Państwu
najwyższej jakości usługi z zakresu archiwistyki. Przez cały okres
funkcjonowania poszerzaliśmy naszą ofertę, rozwijaliśmy infrastrukturę, a
także wzbogacaliśmy doświadczenie, tak aby dążyć do naszego celu jakim jest
bycie innowacyjnym liderem rynku usług archiwistycznych w Polsce, do którego
pod względem jakości oraz podejścia do Klienta starają się równać
konkurenci. Dziś możemy powiedzieć, że również dzięki zaufaniu wielu naszych
Klientów jesteśmy w stanie zaproponować wszelkie możliwe rozwiązania w
zakresie zarządzania dokumentacją i posiadamy możliwie najszerszą ofertę
usług archiwistycznych dostępnych na naszym rynku.
Ludzie
Wszyscy zatrudnieni w firmie Archivia posiadają prawem wymagane
wykształcenie określone Rozporządzeniem Ministra Kultury jako
specjalistyczne w zakresie archiwistyki. Wskazane w rozporządzeniu wymogi
traktujemy jako niezbędne minimum wiedzy i doświadczenia jakim muszą
dysponować nasi pracownicy i dlatego u nas w firmie ludzie oprócz wiedzy i
doświadczenia w dziedzinie archiwistyki legitymują się również
wykształceniem historycznym, prawniczym czy informatycznym. Doświadczenie
zdobywaliśmy pracując w archiwach czy składnicach akt jednostek zarówno
prywatnych jak i państwowych i samorządowych, pracowaliśmy również w
archiwach państwowych zarówno terenowych jak i tych na szczeblu centralnym.
Nasi pracownicy posiadają również na swoim koncie publikacje naukowe czy
opracowane zespoły archiwalne zatwierdzone przez komisję metodyczną.
Dodatkowo zawsze staramy się podchodzić indywidualnie do każdego Klienta
odpowiadając na Jego potrzeby w zakresie zarządzania dokumentacją, dlatego
mogą mieć Państwo pewność, że nawet w sytuacji, gdy nie znaleźliście Państwo
w naszej ofercie usługi Wam odpowiadającej nasi specjaliści po zapoznaniu
się z Państwa potrzebami dobiorą i zaoferują satysfakcjonujące rozwiązania.
Oferta
Obecnie możemy się pochwalić możliwie szeroką ofertą
usług archiwistycznych
dostępnych na polskim rynku. Posiadamy rozwiązania w dziedzinie zarządzania
dokumentacją odpowiadające na potrzeby zarówno jednostek prywatnych jak i
państwowych i samorządowych. Dodatkowo w naszej ofercie znajduje sie szeroki
asortyment materiałów archiwizacyjnych, akcesoriów do
archiwizacji oraz
wyposażenia archiwów i składnic akt. Dzięki temu, że sami działamy na rynku
archiwistycznym, jesteśmy w stanie na podstawie własnych doświadczeń dobrać
i polecić Państwu artykuły najwyższej jakości. Jako pierwsi w Polsce
zaoferowaliśmy Klientom normatywy kancelaryjno-archiwalne w formie
powtarzalnego produktu w możliwie najbardziej przystępnej cenie -
kilkanaście do kilkudziesięciu razy niższej niż normatywy tworzone na
zamówienie. Również jako pierwsi w kraju wprowadziliśmy ofertę dla
mikrozasobów do 0,5 metra bieżącego. Pełna automatyzacja i wygoda procesu
archiwizacji tak małego zasobu sprawiła, że wiele małych podmiotów również
ma szanse powierzyć swoje dokumenty na przechowanie profesjonalnej firmie. Równocześnie jako jedni z
pierwszych w Polsce zaproponowaliśmy świadczenie usług historycznych, które
obejmują prowadzenie kwerend oraz wyszukiwanie dokumentów w archiwach na
potrzeby na przykład tworzenia drzewa genealogicznego czy ustalenia stanu
prawnego nieruchomości. Dziś możemy powiedzieć, że usługi te również cieszą
się dużą popularnością w naszym kraju i de facto udało nam się odkryć nową
gałąź rynku usług. Oczywiście niemożliwym jest dokładne opisanie oferowanych
przez nas usług w kilku zdaniach, toteż serdecznie zapraszamy do zapoznania
się ze szczegółami naszej oferty.
Składnica i zaplecze
technologiczne
Posiadamy niezbędną infrastrukturę do świadczenia wszystkich usług
wyszczególnionych w naszej ofercie. Działalność prowadzimy na podstawie
wszelkich uzyskanych uprawnień niezbędnych do wykonywania usług
archiwistycznych. Nasza infrastruktura regularnie jest kontrolowana przez
przedstawiciela stosownych władz samorządowych pod kątem właściwych warunków
zabezpieczenia dokumentacji - ostatnia kontrola odbyła się w 2017 roku. Na
nasze zaplecze składają się składnica akt służąca przechowywaniu
dokumentacji wraz z całokształtem zabezpieczeń służących utrzymaniu
stosownych warunków (takich jak temperatura, wilgotność, poziom natężenia
światła) dla dokumentów, oraz zabezpieczających dokumentację przed
nieuprawnionym dostępem osób niepowołanych. Dysponujemy również niszczarnią
z wysokowydajnymi niszczarkami przemysłowymi oraz infrastrukturą służącą
szybkiemu skanowaniu powierzonych dokumentów w wysokiej rozdzielczości.
Klienci
W czasie naszej działalności świadczyliśmy usługi dla blisko 1500 podmiotów,
byli wśród nich zarówno Klienci z Polski jak i z zagranicy. Pracowaliśmy dla
jednostek samorządowych i państwowych tworząc i wdrażając rozwiązania
spełniające rygorystyczne wymogi w zakresie postępowania z dokumentacją w
tego typu podmiotach. Wśród naszych Klientów są również przedsiębiorstwa
prywatne, którym pomagaliśmy rozwiązać problemy związane z narastającym
zasobem dokumentacji firmowej. Posiadamy również doświadczenie w zakresie
przechowywania i obsługi dokumentacji podmiotów zlikwidowanych. Pracowaliśmy
także dla archiwów państwowych, w tym również na szczeblu centralnym.
Wreszcie świadczyliśmy usługi dla osób prywatnych jak i kancelarii prawnych
poszukujących dokumentów historycznych. Dziś możemy powiedzieć, że
działaliśmy praktycznie na każdym segmencie rynku usług archiwistycznych i
historycznych i jesteśmy przygotowani do świadczenia usług różnego rodzaju
podmiotom. Serdecznie zapraszamy do dołączenia do licznego grona naszych
Klientów.
W 2023 ROKU JAKO PIERWSI W POLSCE ZAOFERUJEMY PAŃSTWU MOBILNE ARCHIWA DO KUPNA I NA WYNAJEM. ZAPRASZAMY.